Electronic banking

nyomtatható verzió

Az Electra electronic banking rendszer képes lefedni a pénzintézetek összes elektronikus csatornáját, és ezzel egy integrált, egységes, átjárható felületet biztosít az ügyfeleknek pénzügyeik intézésére.

Az Electra, Magyarország piacvezető electronic banking rendszere több, mint tizennégy éve biztosítja az ügyfelek számára a megbízható és biztonságos bankolást. A számlaegyenleg-lekérdezéstől kezdve a csoportos műveleteken át az értékpapír-transzferig közel száz megbízástípus és lekérdezés biztosítja, hogy a pénzintézetek által biztosított összes szolgáltatás teljeskörűen elérhető legyen a rendszeren keresztül.

A rendszert jelenleg 14 bank és 127 takarékszövetkezet használja részben Electra, részben saját márkanevek alatt, a felhasználók folyamatosan bővülő köre pedig több százezerre tehető. Az Electra mögött már majdnem minden pénzintézet cserélt számlavezető-rendszert, így számos funkcióval rendelkezik az átállás támogatására.

Az Electrát az idők folyamán folyamatosan bővítjük és megújítjuk. Figyeljük az új technológiákat és igényeket, és ezek az idők során beépülnek az Electrába. A 2000. év környékén, amikor Magyarországon általánosan elterjedt az Internet, az Electrában elkészült az Internet Banking modul. 2008-ban, az okostelefonok elterjedésével és az iPhone hazai megjelenésével együtt pedig elindult a Mobil Banking szolgáltatás is.

Az Electrát a különböző bankokban rendszeresen auditálják, ezáltal biztonsági rendszere mindig naprakész és a legkorszerűbb, szabványos megoldásokat tartalmazza.

Egységes rendszer - egységes kiszolgálás

Az Electra legnagyobb előnye, hogy egy rendszerként képes a bankok, takarékszövetkezetek összes elektronikus értékesítési csatornáját lefedni, a nagy teljesítményű telepített ügyfélprogramoktól a mobil bankingig. Ez az egységesség a legjobb megoldást biztosítja az ügyfeleknek, a rendszer-üzemeltetőknek és az adminisztrátoroknak.

Az alábbi ábra az Electra által biztosított csatornákat és szolgáltatásokat mutatja be:

(nagyobb verzió)

A rendszer központi eleme az Electra szerver. Ez tartja a kapcsolatot a banki számlavezető rendszer(ek)kel illetve az egyéb, speciális háttérrendszerekkel. A kapcsolódás módjában mindig a bank igényeihez és IT előírásaihoz igazodunk, így ez a kapcsolat többek közt lehet webservice, MQSeries, BEA WebLogic vagy akár natív TCP/IP alapú is. Az Electra különböző moduljai is ehhez a szerverhez kapcsolódnak. Az Electra szerver központilag tárolja továbbá a felhasználók hozzáférési azonosítóit és jogosultságait.

Előny az ügyfélnek

Ez az egységesség az ügyfelek számára azt jelenti, hogy a bank által biztosított szolgáltatásokat mindig a lehetőségüknek és igényeiknek legmegfelelőbb csatornán tudják elérni. Ezek a csatornák ráadásul nem egymás konkurenciái, hanem egymást kiegészítve erősítik azokat.

Előny az üzemeltetőknek

Az üzemeletetők számára a legnagyobb előnyt az jelenti, hogy a sok különböző csatorna kiszolgálására nem kell külön-külön rendszereket fenntartani, egy helyen oldható meg az összes csatorna karbantartása és frissítése. Emellett nincs szükség sok eltérő szakismeret elsajátítására, ez növeli az üzembiztonságot és csökkenti az üzemeltetés költségeit.

A banki számlavezető- és más háttérrendszerek cseréje esetén is csak egy (az Electra) illesztést kell kifejleszteni és letesztelni, ez nagy mértékben csökkenti a átállás kockázatait és költségét.

Előny az adminisztrátoroknak

Az Electra központi ügyfél-adatbázisa minden csatornára közösen tartalmazza a megfelelő hozzáférési azonosítókat és jogosultságokat. Így a felhasználók adminisztrációja sokkal könnyebbé válik, mivel azt központilag lehet és csak egyszer kell elvégezni az összes csatornára.

Átjárhatóság

Az Electra komponenseinek legfontosabb tulajdonsága az átjárhatóság. Ez azt jelenti, hogy az egyes komponensek, az egyes csatornák egymást kiegészítik, és együttesen biztosítanak egy nagy funkcionalitású, jól használható platformot a bankoláshoz.

Lehetőség van például arra, hogy az ügyfelek megbízási csomagokat adjanak át az egyes csatornák között. Így az ügyfélprogramban rögzített vagy importált csomagokat akár Internet, akár Mobil Bankingen keresztül egy másik felhasználó alá tudja írni és be tudja küldeni. Ezt a funkciót a vállalkozások, vállalatok előszeretettel használják akkor, amikor az aláírásra jogosult felhasználó ritkán tartózkodik a bent a cégnél vagy telephelyen. Ilyenkor nem kell az aláíró jogosultságait másvalakinek kiadni, az aláírást és a beküldést a világ bármely pontjáról akár egy mobiltelefonnal is el lehet intézni.

Komponensek

Az Electra Internet Banking komponensről itt olvashat bővebben.

Az Electra Mobil Bankingről itt talál információkat.

Az Electra Ügyfélprogramról bővebb információt itt talál.

 
 Kapcsolódó hírek:Kapcsolódó cikkek: