CRAFT SpecimenSignature

nyomtatható verzió

CRAFT SpecimenSignature rendszerünk az aláíráskartonok digitalizálását, tárolását és jogosultsághoz kötött visszakeresését biztosítja a banki felhasználók számára.

Mai modern világunkban az ügyfelek elvárása a bankkal szemben, hogy a banki hálózat bármely pontján ugyanolyan gyorsan és biztonságosan rendelkezhessen a bank által kezelt számlái felett. Ennek egyik szükséges feltétele egy egységes, a bank bármely pontjáról azonnal elérhető aláírás karton adatbázis. Erre a problémára ad megoldást a CRAFT Specimen rendszerünk.

A rendszer amellett, hogy saját visszakeresési lehetőséget biztosít a fiókokban dolgozó felhasználók számára, képes beépülni egyéb banki dokumentumkezelő rendszereinkbe, ahol a bizonylatok feldolgozásának aláírás ellenőrzési lépését teszi hatékonyabbá.

A rendszer többfajta karton kezelésére is alkalmas:

  • a karton kategorizálható, annak használhatósága alapján (pl. készpénzfelvételre, utalásra használható),
  • a kartonok lehetnek egy vagy többoldalasak is,
  • a karton lehet egy teljes oldal, vagy annak egy kivágott részlete is,
  • a kartonok képe lehet fekete-fehér, szürkeárnyalatos, esetleg színes is.

A képek mellett a rendszer különböző fontos információkat is képes tárolni a kartonnal kapcsolatban. Ezek a következő csoportokba sorolhatóak:

  • a karton tulajdonosával kapcsolatos információk (kapcsolódhat ügyfélhez vagy számlához),
  • a karton kategórizálásával kapcsolatos információk (készpénzfelvételre, utalásra, ...),
  • érvényességgel kapcsolatos információk (hatálybalépés, lejárat, törlés időpontja, oka, ...)
  • aláírás alkalmazhatóságával kapcsolatos információk (egyedüli, együttesen érvényes, összeghatár, ...)
  • megjegyzések (pl. telefonos egyeztetést igényel),
  • a karton története, ami tartalmazza, hogy ki mikor milyen műveletet hajtott végre vele kapcsolatban,

A rendszer támogatja a kartonok feldolgozási és módosítási munkafolyamatait is. Ehhez a következő eszközöket biztosítja:

  • kartonok digitalizálása különböző kapacitású szkennerek segítségével,
  • a kartonon szereplő fontosabb információk leolvasása OCR/ICR technológia alkalmazásával,
  • szükség esetén a kép egy meghatározott területéről az aláírás manuális vagy automatikus kivágása,
  • a kartonhoz kapcsolódó információk megadása,
  • a karton hatályba léptetés előtti ellenőrzése ("négyszem elv"),
  • a kartonhoz kapcsolódó információk módosítása, és annak hatályba léptetés előtti ellenőrzése ("négyszem elv"),
  • a karton hatályon kívül helyezése és annak ellenőrzése ("négyszem elv"),
  • automatikus hatályon kívül helyezés, amennyiben az ügyfélhez vagy a számlához új karton lép hatályba (opcionális),
  • a kartonok visszakereshetőségét felhasználó csoportonként szabályozhatja a bank.

A rendszer többféle architektúrával telepíthető:

  • a feldolgozást a back office központ végzi, míg a kartonok visszakeresése alapvetően a fiókhálózatban történik,
  • a kartonok szkennelése a fiókban történik, a feldolgozást a back office központ végzi, míg a kartonok visszakeresése alapvetően a fiókhálózatban történik,
  • a kartonok bevitele, és feldolgozása fiókokban történik egy központi adatbázisba, és a visszakereséseket is innen szolgálja ki a rendszer,
  • nagyobb hálózatok esetén megoldható, hogy a rendszernek több központja legyen, melyek a hozzájuk kapcsolódó fiókokat szolgálják ki, és a központok egy fő központon keresztül kommunikálnak egymással.

 
 Kapcsolódó hírek:Kapcsolódó cikkek: