CRAFT DD Mandates

nyomtatható verzió

A Magyarországon használt csoportos beszedésekhez kapcsolódó felhatalmazások feldolgozását, archiválást, képi tárolását, valamint a csoportos beszedések ezen adatokból épített adatbázis alapján történő autentikációját végzi rendszerünk ezen modulja. A rendszer továbbítani tudja a rögzített információkat más feldolgozó rendszerek felé.

Minden rendszerünk egyedi, a megrendelő bank elvárásainak megfelelő funkcionalitással rendelkezik, de azért a jellemző ügymenet a következő:
  • Digitalizálás, szkennelés

    Ebben a lépésben a papír dokumentumról elektronikus képet készítünk egy digitalizáló eszköz segítségével. Amennyiben a képen OCR/ICR technológiára épülő felismerést akarunk végrehajtani, akkor ez az eszköz egy szín kiejtésre képes szkenner. Ha manuális feldolgozás történik, akkor ez egy egyszerű fax is lehet. Megfelelő szkenner használatával a megbízás érkeztetése is megoldható.

    A szkennelés történhet koncentráltan egy feldolgozóközpontban (back office), vagy elosztva a fiókhálózat bármely pontján.

  • Felismerés (OCR/ICR)

    Saját fejlesztésű felismerő programunk a megbízás fontosabb mezőit képes leolvasni a digitalizált képről, így segítve, nyomtatott papírok esetén kiváltva, az előrögzítők munkáját.

  • Aláírás ellenőrzés

    Ebben a fázisban a megfelelő képzettséggel rendelkező felhasználó elé kerül a megbízás, aki a program segítségével ellenőrizheti a megbízáson szereplő aláírás hitelességét.

    Az ellenőrzéshez szükséges kartonok képeit és kiegészítő információit szolgáltathatja a saját aláírás karton rendszerünk a CRAFT SpecimenSignature, vagy a bank saját kartonkezelője is.

  • Javítás

    Amennyiben a felismerés során nem sikerült a bizonylatról minden információt hibátlanul leolvasni, a rendszer a rögzítő kollégák előtt jeleníti meg a megbízásokat. Ők itt az eredeti megbízás kézbevétele nélkül, a teljes digitalizált képet látva végezhetik el a hibák kijavítását.

  • Másodrögzítés

    A "négyszem elv" biztosítása érdekében egy, a rögzítőtől eltérő személy ellenőrzi a megbízás rögzített adatait. Ez a bank igényei szerint történhet a főbb adatokra kiterjedő másodrögzítéssel, vagy csupán átnézéssel.

  • Egyeztetések

    Amennyiben a megbízással kapcsolatban bármilyen, az ügyfél bevonását igénylő probléma felmerül, a megbízás az egyeztető funkcióra kerül. Az egyeztetést, a bank elvárása alapján, végezhetik a back office kijelölt személyei, az illetékes fiók kollégái vagy az ügyfélreferens is.

  • Adatátadás

    A megbízás adatairól a bank igényei alapján feladás készül a nyilvántartó rendszer számára vagy a CRAFT saját adatbázisban összegzi az érvényes felhatalmazásokat.

  • Archiválás

    A rendszer a megbízások adatait, képét és a feldolgozás történetét egy archívumban tárolja, ahonnan a felhasználók jogosultságunknak megfelelően pillanatok alatt visszakereshetik azt. Ennek segítségével az esetleges reklamációk esetén, a felmerülő probléma megoldására nem kell az ügyfélnek órákat várnia. A kezelő azonnal rendelkezik a megbízással kapcsolatos összes információval, beleértve a megbízás digitalizált képét is.

    A CRAFT speciálisan úgynevezett felhatalmazásdossziékat készít az azonos ügyletre vonatkozó felhatalmazásokból.

  • Csoportos beszedés engedélyezés

    Amennyiben a rendszert úgy állítják be, hogy a CRAFT a csoportos beszedések autentikáció alkalmazása, akkor a CRAFT a felhatalmazásokból és azok módosítási, törlési megbízásaiból felépített felhatalmazásdosszié adatbázisban összesíti a jelenleg érvényes meghatalmazásokat, s azok érvényessége összeghatára alapján engedélyezi vagy elutasítja a csoportos beszedési megbízásokat.

A fenti fő funkciók mellett, a bank igényeinek megfelelő egyéb funkciók és a működéssel kapcsolatos statisztikák is beépíthetők rendszerünkbe.

 
 Kapcsolódó hírek:Kapcsolódó cikkek: