PF1 forint és deviza átutalási megbízások nyomtatványainak feldolgozása CRAFT-tal a Banco Popolare-nál

2010.02.26 nyomtatható verzió

A Banco Popolare Hungary Bank Zrt-nél éles üzemben működik a PF1 forint, valamint a deviza átutalási megbízások nyomtatványait feldolgozó Cardinal Kft. által készített CRAFT rendszer.

Gondos előkészítés és sikeres pilot feldolgozás után elindult a PF1 forint átutalási megbízások formanyomtatványainak feldolgozása a Banco Popolare Hungary Bank Zrt. fiókjaiban és központjában, a Cardinal Kft. által szállított CRAFT rendszerben.

Hamarosan a deviza átutalási megbízások feldolgozása is megkezdődik a folyamatok finomhangolásának véglegesítése után.

A rendszer képes egyéb dokumentumokat, így például a csoportos beszedések felhatalmazásait is továbbítani. Így a fizikai papír mozgatása nélkül, a digitalizált kép alapján azonnal megkezdődhet más megbízások központi feldolgozása a fióki bevitel után, ahogy az a PF1 forint, valamint deviza megbízások esetében is történik.

A Cardinal Kft. CRAFT PF1 és CRAFT Deviza termékeit a Banco Popolare igényeihez igazítottuk, a feldolgozási folyamatokat illesztettük a helyi elképzelésekhez és kialakítottuk a kapcsolatot a bank számlavezető rendszerével.

A PF1 forint és deviza megbízások digitalizálása az egyes fiókokban történik, azonban a feldolgozás hatékonyabb munkaerő kihasználás mellett már központosítva. A rögzítést saját fejlesztésű OCR/ICR karakterfelismerésünk gyorsítja. Az elektronikus támogatású, azonos ügyfélhez tartozó megbízásokat automatikusan csoportosító aláírásellenőrzés is nagyban gyorsítja a feldolgozási folyamatot.

A központosított feldolgozás hatékonyabb erőforrásgazdálkodást tesz lehetővé. A megbízások szétosztása az ügyintézők között automatikus, így a feldolgozás a bevitel után folyamatos lehet.

A biztonságot fokozza a rendszerbe épített 4 szemelvű feldolgozás, amelynek hatására egyetlen ügyintéző nem tudja a megbízást végrehajtani. Emellett a rendszer duplikációellenőrzést is végez, így nem kerülhet többszöri bevitelre ugyanaz a megbízás. Amennyiben az ügyfél több megbízást adott be ugyanazokkal az adatokkal, akkor azt az ügyintéző - a megbízások képe alapján - gyorsan azonosíthatja az erre kialakított funkciókban, és engedélyezheti a megbízások végrehajtását.

A problémás megbízások sem akasztják meg a feldolgozás menetét, mivel azokat a szokásos workflow-ból kivéve kivételkezelésen dolgozhatják fel az erre szakosodott ügyintézők, szükség esetén akár a fióki, akár a központi dolgozók.

A rendszer elkészíti a megbízásokhoz esetlegesen szükséges igazolásokat, valamint a visszautasításokról szóló ügyfélértesítéseket is. A rendszerben lehetőség van egyszerre több megbízásról összesített igazolást is kiadni.

A rögzített megbízásokat a rendszer továbbítja a számlavezető rendszernek, ahol további beavatkozás nélkül teljesíthető a megbízás végrehajtása.

A CRAFT rendszer támogatja a tételek sorba állítását és újrafeladását is, attól függetlenül, hogy az előreértéknapozás vagy fedezethiány miatt szükséges-e.

A rendszer archiválja a megbízások rögzített adatait, azok képét, valamint feldolgozási információit, illetve a számlavezető rendszer könyvelési referenciáját, feldolgozási eredményét. Az elektronikus archívumból bármely fiókban vagy telecenterben dolgozó kolléga gyorsan visszakeresheti a megbízás rögzített adatai alapján a bevitel alapjául szolgáló nyomtatványképet, valamint a feldolgozási folyamat lépéseit is. Így gyorsan tájékozódhat és tájékoztathat az esetlegesen egyes megbízásoknál felmerülő kérdésekkel kapcsolatban a bank ügyintézője.

 
 Kapcsolódó hírek:Kapcsolódó cikkek: