e-volúció – Az elektronikus bankolás jelene és jövője

2011.05.30 nyomtatható verzió

Gyimesi István, fejlesztési vezető az elektronikus bankolás fejlődéséről tartott előadást a CEBC által szervezett „E-Banking Summit 2011” konferencián.

Az előadás az alábbi főbb témákat érintette:

  • Magyarországi e-banking történelem áttekintés, kezdve az első rendszer megjelenítésétől – 1994: Creditanstalt, Spectra rendszer elindítása – napjainkig – szinte minden hitelintézetnek van legalább egy (!) internet banking szolgáltatása, elindult a mobil banking, kb. 1,5 millió felhasználó.
  • Az elektronikus szolgáltatások áttekintése:
    • Internet banking: Lakossági, kkv és vállalati szektor is igénybe veszi (ezeket esetenként külön internet banking rendszerek biztosítják), minden banki termék megjelenik, egységes felületet biztosít.
    • Mobil Banking: a mobil technológiák fejlődése lehetővé tette, hogy a teljes internet banking funkcionalitás megjelenjen a mobil felületen!
    • Vastag kliens, ügyfélprogram: az e-banking mostohagyereke: nem elég divatos, nem elég "trendi", mégis ezek hozzák a legtöbb bevételt a bankoknak.
  • Mit hoz a jövő? Várható trendek, a jövő e-banking rendszerei:
    • Funkciók bővülése
    • Intuitív, könnyen használható felületek fejlődése
    • Pénzforgalmi és értékpapír funkciók elérése közös felületről
    • Biztonsági megoldások továbbfejlesztése
    • Költséghatékonyság növelése: egyértelmű és komoly (több száz millió forintos) költségcsökkentés érhető el, ha külön rendszerek helyett a bank egy, közös rendszert üzemeltet a vastag kliensek, az internet banking és a mobil banking szolgáltatások (sőt, az értékpapír funkciók) biztosítására!
    • Értéknövelő szolgáltatások: a jövőben az e-banking rendszerek olyan funkciókkal fognak bővülni, amelyek a felhasználók munkáját könnyebbé, gyorsabbá teszik, és így ügyfélmegtartó vagy ügyfélszerző erővel bírnak, például:
      • Csoportmunka-támogató funkciók, lehetőségek
      • e-banking és e-commerce együttműködése: internetes vásárlások fizetése e-banking rendszeren keresztül. Az utánvét és a kártyás fizetés mellett új fizetési opcióként jelenik meg a webshop-ban. Olcsóbb, biztonságosabb és gyorsabb a kártyás fizetésnél.
      • Kiegészítő funkciók, alkalmazások: Brand-építő eszköz. Elsősorban mobil eszközökre készített olyan alkalmazások, amelyek az ügyfeleket segítik, de nem szigorúan pénzügyi funkciók (pl. ATM kereső), illetve pénzügyi funkciókat támogatnak (pl. Sárga csekk befizetés optikai karakterfelismeréssel megtámogatva)

Bővebb információ az elődadás letölthető prezentációjában: itt.

A konferencia oldala a CEBC honlapján: itt.

 
 
Nincs kapcsolódó bejegyzés.