A KGFB kampányban vizsgázott az új Craft rendszer

2012.03.30 nyomtatható verzió

Október közepén a K&H Biztosító nem élet üzletágnál egy új Craft dokumentumkezelő rendszer állt élesbe.

A K&H Biztosító élet üzletágánál már 2002-tõl Craft dokumentum kezelő rendszert használnak a kötvények iratainak ügyintézésére és archiválására. Ez a rendszer 2009-ig a kötvények iratainak utólagos archiválását, majd 2009 januárjától a kötvényekhez kapcsolódó teljes iratanyag kezelését végzi, az iratok teljes életciklusán át, az irat beérkezésétől a hosszú távú archiválásig.

A K&H Biztosító nem-élet üzletágánál az elmúlt években, a kötelező gépjármű- felelősségbiztosítási (KGFB) kampány nyomán ugrásszerűen megnőtt az ügyfelek és ezzel együtt a fizikai iratok száma is. Ezeknek a kötvényeknek a manuális nyilvántartása, a biztosítón belüli mozgatása, probléma esetén irattárból történő visszakérése a növekedés miatt egyre nehézkesebbé vált. A megnövekedett iratmennyiség kezelésére a hagyományos módszer már nem volt elég hatékony, ezért a biztosító egy új, hatékony dokumentumkezelő rendszer bevezetése mellett döntött.

A rendszer feladata a Biztosítóhoz a legkülönbözőbb csatornákon érkező és az onnan kimenő, a biztosítási kötvényekhez kapcsolódó dokumentumok kezelése, ügyintézésének támogatása, elektronikus archiválása. A rendszer a papíron érkező dokumentumok mellett kezeli a különböző elektronikus csatornákon (e-mail, fax) érkező és a Biztosító partnereitől fájlokban (PDF, TIFF) érkező dokumentumokat is. A papír alapú dokumentumok szkennelésre kerülnek, így minden dokumentum ügyintézése elektronikusan zajlik.

A dokumentumok elektronikus formában, kötvényenként dossziékba szervezve kerülnek tárolásra. A dokumentumok kötvényekhez rendelése és típusának meghatározása nagyrészt automatizáltan zajlik a dokumentumokról információkat leolvasó OCR motor segítségével. A rendszer specializált input csatornákkal rendelkezik a legtöbb Biztosítási bróker cégtől érkező dokumentumok kezelésére. Ezek a csatornák a Bróker cégekkel kialakított konvenció alapján végzik a dokumentum típusának meghatározását, kötvény dossziéhoz rendelését.

A K&H Biztosító a CRAFT rendszernek köszönhetően a korábbiaknál jóval hatékonyabban volt képes végrehajtani a 2011 év végi GFB kampányt és feldolgozni a kapmány során keletkezett iratanyagot.

A K&H Biztosító nem élet üzletágnál bevezetett Craft dokumentumkezelő rendszer előnyei:

  • Egy kötvényhez tartozó összes kimenõ és bejövõ dokumentum egy helyen megtalálható, könnyen elérhető, bármilyen ügyintézés (pld. panaszkezelés) esetén nem kell az iratokat az irattárból felkérni.
  • Az ügyfélszolgálat munkáját nagyban könnyíti, hogy az ügyintézők az ügyfél összes dokumentumát, emailjeit egy helyen láthatják, valamint egyszerre akár többen is dolgozhatnak ugyanazon az ügyön. Ezáltal átláthatóbb, követhetőbb és hatékonyabb a biztosító ügyintézési és ügyfélszolgálati osztályainak munkája.
  • A beérkező papírok szkennelésre kerülnek, ezáltal nem kell a fizikai papírkötegeket mozgatni. Az így létrejövő elektronikus mappákat kapják meg a feldolgozó csoportok, illetve a Call Center.
  • A papíron és elektronikusan beérkező, valamint a kötvényekhez kapcsolódó kimenő dokumentumok tárolása egységessé vált az új rendszernek köszönhetően. A dokumentumok elektronikus kötvény mappákba szervezve kerülnek tárolásra, amelyben minden információ egy helyen megtalálható. Az elektronikus mappák használata megkönnyíti, felgyorsítja és átláthatóvá teszi a munkát, csökkenti a hibalehetőségeket, és növeli az ügyfelelégedettséget. Emellett a papírfelhasználás is jelentősen csökken, ami a költséghatékonyságot szolgálja.

 
 
Nincs kapcsolódó bejegyzés.