EFER (Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer) az Electra rendszerben

2014.06.17 nyomtatható verzió

Új funkcióval bővült az Electra. A rendszer ezentúl képes kezelni az EFER (Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer) tranzakciókat, lehetőséget biztosítva a felhasználóknak, hogy az EFER tételeket Electrán keresztül teljesítsék vagy visszautasítsák.

Amikor az ügyfél számára új EFER tranzakció jön létre, az Electra értesítést kap erről. A szerver ezen tranzakcióból automatikusan létrehoz egy megbízást (EFER típusú megbízás) és erről tájékoztatja a felhasználót. Ez a megbízástípus formájában és tartalmában megegyezik a forintátutalással, csak adatait a felhasználó nem módosíthatja.

A felhasználónak - az EFER tranzakció határidejének lejártáig - lehetősége van a tranzakció jóváhagyására vagy elutasítására. Jóváhagyás esetén a felhasználó megadhatja, hogy az EFER tranzakció melyik számláját terhelje. Visszautasítás esetén az Electra értesíti az EFER rendszert.

Az ügyfelek az EFER megbízásokat ugyanúgy kezelhetik mint más megbízástípusokat, a megfelelő számlajoggal rendelkező felhasználóknak alá kell írnia illetve be kell küldeni azokat.

Az Electra folyamatosan ellenőrzi az ügyfél EFER megbízásait. A lejárt határidejű megbízásokat a felhasználó tájékoztatása után törli a rendszerből. Minden művelet naplózásra kerül az ügyfél naplójában.

Az Electrán keresztül emellett lekérdezhetők az EFER tranzakciók státuszai, és azok története is.

 
 
Nincs kapcsolódó bejegyzés.