Electra 7

2015.06.19 nyomtatható verzió

Az Electra 7 az Electra rendszer legkorszerűbb verziója. Ebben az ügyfelek és bankok belső igényei alapján továbbfejlesztettük az Electra jogosultságrendszerét. Kibővült a megadható jogok köre, bevezettük a felhasználói szerepköröket illetve bővítettük a felhasználói jogok alapján elérhető banki műveletek halmazát.

Az új jogosultságrendszerhez kapcsolódóan megújítottuk az Electra felhasználói adatbázisát. A felhasználói adatokat adatbázisban tároljuk (Oracle vagy SQLite).

Az ügyfelek, felhasználók adminisztrálásához, és a jogok, szerepkörök megadásához elkészítettük a WebAdmint, ami az Adminisztrátor program webes, böngészőprogramban használható változata. Az internet banking bevált és bejáratott technológiáját alapul véve egy egyszerűen és könnyen használható adminisztrációs felületet készítettünk.

Az új jogosultságrendszer, illetve a jogok adminisztrálásának felülete - a könnyű használhatóságnak köszönhetően - az ügyfelek számára is elérhető az önadminisztráció segítségével. Ezzel a bank az ügyfél-adminisztráció egy (az ügyfelek által jogi és bankbiztonsági szempontból is elvégezhető) részét rábízhatja az ügyfelekre, ezzel csökkentve a bank ügyfélszolgálatának terhelését. Az önadminisztrációt olyan funkciók is segítik, mint a felhasználó klónozása illetve az új számlák kezelése. Előbbi az azonos munkakörbe felvett alkalmazottak jogosultságainak egyszerű beállítását teszi lehetővé, utóbbival pedig az újonnan nyílt számlákból kiindulva lehet a felhasználóknak jogot adni.

Az adminisztrációs parancsoknál fontos a négyszem-elv, így természetesen a WebAdmin is támogatja ezt.

A WebAdmin a másodhelyi aláírók számára azt is megmutatja, hogy egy parancs aláírása és beküldése során milyen adatok fognak megváltozni az Electrában. Egy ügyfelet illetve felhasználót nagyon sok adat ír le. Ezért fontos, hogy ha a parancs rögzítője ezeket az adatokon változtat, akkor a jóváhagyó lássa, hogy milyen módosítások történtek ezeken az adatokon. A WebAdminban grafikai elemekkel, színekkel, kiemelésekkel jelöljük a változásokat, így a jóváhagyó egyből látni fogja, milyen módosítások történtek, és pontosan mit is fog jóváhagyni.

Az Electra 7 által kezelt jogok és szerepkörök rugalmasan paraméterezhetők a bank igényeinek megfelelően.

Az új jogosultságrendszer kompatibilis a jelenlegi Electra verziókkal, így az új verzióra átállás az ügyfelek számára transzparens módon elvégezhető.

Az Electra 7 tehát jobban illeszkedik az ügyfelek különböző igényeihez, könnyebbé válik a kiemelt, egyedi igényeket megfogalmazó ügyfelek kezelése, és közben a banki adminisztráció egyszerűsítésével a bank költségei is csökkenthetők.

Az Electra 7 jogosultságrendszere visszamenően kompatibilis a korábbi Electra verziókkal. Az Electra 7-re történő átállás során veszteség nélkül átmigráljuk az éles rendszerben tárolt ügyfél-, felhasználó- és ügyfélprogram adatokat és jogosultságokat. Így a hetes rendszerre történő átállás az ügyfelek számára nem jelent jelentős változást. A felhasználók az átállás után is elvégezhetik azokat a műveleteket, amiket az átállás előtt is.

 
 Kapcsolódó hírek: