Cardinal Kft. > Blog > E-Banking Summit 2016

“Okos Bankolás – Intelligens internetbanki megoldások az ügyfelek érdekében” címmel tartott előadást a Cardinal Kft. az idei E-Banking Summit konferencián, amelyre 2016. március 3-án került sor.

Az E-Banking Summit a legjelentősebb hazai banki informatikai konferencia. Idén rekordszámú résztvevő, több mint 300 fő vett részt az eseményen, ahol a Magyarországon bejegyzett bankok többsége képviseltette magát.

A konferencia kiemelt témái voltak: Folyamatvezérlő rendszerek működtetése, tesztelése, Legújabb digitális trendek, Okos bankok, E-Banki és mobil banki trendek, Customer education, Profitot hozó Gamification, Big Data trendek.

Okos Bankolás – Intelligens internetbanki megoldások az ügyfelek érdekében

A Cardinal részéről Gyimesi István, fejlesztési vezető előadása az Okos Bankolás témakörét járta körül. Olyan fejlesztéseket, funkciókat mutatott be, amelyek újszerű, intelligens megoldásokkal támogatják a felhasználókat és a bankot is.

Felhasználók számára készített funkciók

Az Electra Internet Banking felületen elérhető funkciók:

  • Intelligens emlékeztető: öntanuló eszköz, amely felismeri a felhasználó rendszeresen ismétlődő műveleteit és segíti őt ezek végrehajtásában. Pl. figyelmeztet a hó elején esedékes közüzemi számla átutalására, és segítségével rögtön a már félig kitöltött megbízásra léphet a felhasználó.
  • Folyamatsegítő: öntanuló eszköz, amely felismeri a netbank használata során elvégzett gyakori műveletsorokat, és végigvezeti ezeken a felhasználót. Például nem kell menüből kiválasztani a következő műveletet, azt felajánlja a felület.
  • Reszponzív naptárnézet: teljes rálátás az ügyfél pénzügyeire egy naptárnézetben. A naptár interaktív, érintésvezérelt, tartalmaz minden műveletet (pl. tranzakciók, egyenlegek), az aktuális banki akciókat, hirdetéseket is.
  • Pénzügyi oktatóeszköz: interaktív felület meséli el a pénzügyi folyamatokat, lépésről-lépésre, hasonlóan egy autós navigációhoz. Célja, hogy a felhasználók hiányos pénzügyi ismereteit bővítse, és az információ akkor legyen elérhető, amikor arra a felhasználónak szüksége van, mert bizonytalan egy ritkán használt funkcióval (pl. devizautalás) kapcsolatban. További jellemzők: animált mozgások, érintésvezérelt, reszponzív felület, többnyelvű, testreszabható, tabletre és mobilra is elérhető.

Bankok számára elérhető funkciók

A rendelkezésre álló adatok alapján a bank számára hasznos információk kigyűjtése, megjelenítése a WebAdmin felületen:

  • Pénzügyi háló: az ügyfél pénzügyi kapcsolatainak feltérképezését szolgálja. Forgalmi adatok alapján a ügyfélmegkeresésekhez, ajánlatok kialakításához ad információt.
  • Használati statisztikák: form analitika, statisztikák arról, hogy a felhasználók mikor, milyen funkciókat használnak, milyen formátumokban nyomtatnak, exportálnak, importálnak stb. A kinyert információ birtokában célzottabban, költséghatékonyabban lehet fejleszteni, üzemeltetni.
    A prezentáció teljes tartalmát itt lehet letölteni.

További információ az E-Banking Summitról, a teljes program, az előadók prezentációi a CEBC oldalán érhetőek el.