Electra Mobil Banking

Az Electra Mobil Banking az Internet Banking mobiltelefonokra és PDA-kra optimalizált változata.

A Mobil Banking segítségével az Electra Internet Banking teljes funkcionalitása elérhető mobil eszközökön. A felületet és a használatot az eszközök méretéhez és képességeihez optimalizáltuk, így a felhasználók a kényelmesen és gyorsan intézhetik pénzügyeiket, bárhol is legyenek a világban.

Az szolgáltatást úgy terveztük meg, hogy mind az érintőképernyős, mind az ötirányú navigációs gombbal rendelkező eszközökkel könnyen el lehessen érni a funkciókat. A sablonok és a legördülő menük segítségével pedig a lehető legkevesebb adatot kell begépelni, így tényleg pár kattintással be lehet küldeni egy megbízást.

A szolgáltatást akár meglévő Internet Banking mellé, akár önálló termékként is bevezethetik a pénzintézetek. Az Electra lehetővé teszi, hogy a felhasználók a Mobil Banking rendszert csak külön - a bankkal kötött - szerződés megléte esetén használhassák, de lehetőség van arra is, hogy az Electra a felhasználóknak automatikusan vagy az Internet vagy a Mobil banking felületet prezentálja, függően attól, hogy azt a felhasználó milyen eszközzel használja azt.

A Mobil Banking szolgáltatás használatához nincs másra szükség, csak egy internet-böngészővel ellátott mobiltelefonra, PDA-ra vagy iPhone/iPod touch-ra és Internet kapcsolatra.

Az Electra felépítésének köszönhetően a felhasználónak nem kell új azonosítókat és jelszavakat megjegyezniük, ugyanazokat tudják használni, mint az Internet Banking esetében.

Kiknek ajánljuk?

Az Electra Mobil Banking rendszer a bankok minden ügyfélszegmensének segítségére van a mindennapi banki ügyeik intézésében.

A lakossági ügyfelek a mobiltelefonra optimalizált felhasználói felületnek köszönhetően sokkal könnyebben tudnak bankolni, ha éppen csak mobilinternetes eléréssel rendelkeznek. Ugyanazokat az információkat kapják meg, ugyanazokat a műveleteket tudják elvégezni, mint az Internet Banking segítségével, a Mobil Banking azonban sokkal kényelmesebb és gyorsabb felhasználói élményt biztosít. Az Electra Mobil Banking emellett minimális internetes adatforgalmat igényel, így az nem csak gyors, de költséghatékony is.

A vállalatok számára a Mobil Banking mobilitást biztosít a telepített ügyfélprogramoknak, és lehetővé teszi, hogy például a vállalatvezetők, pénzügyi vezetők bárhonnan, bármikor banki műveleteket tudjanak végezni. Mivel az Electra egyes elektronikus csatornái együttműködnek egymással, így lehetőség van akár arra, hogy az ügyfélprogrammal rögzített vagy importált megbízási csomagokat az aláírásra jogosult személy a világ bármely pontján hitelesítse és elküldje.

Kis- és közepes vállalatok, vállalkozások számára pedig megfelelő akár önálló banki szolgáltatásként, de ki tudja egészíteni mind az Internet Banking mind az ügyfélprogram szolgáltatásait is.

Platformok

Mivel a mobiltelefonok, okostelefonok és PDA-k palettája hihetetlen sebességgel, napról napra bővül, ezért lehetetlenség lenne felsorolni azokat az eszközöket, amelyekkel a szolgáltatás elérhető.

Általánosságban elmondható, hogy az Electra Mobil Banking minden olyan mobil eszközzel használható, amely böngészője támogatja a HTML 4, a CSS és a ECMA (JavaScript) szabványokat.

Ilyen eszközök például:

  • Android 2.1 vagy magasabb operációs rendszerű telefonok
  • iOS 3.0 vagy magasabb alapú eszközök (iPhone, iPod touch)
  • a Windows Mobile 6.5 és 7 alapú PDA-k és mobiltelefonok
  • a Symbian OS 9.1/S60 és S40 operációs rendszerű telefonok
  • BlackBerry OS4.6 vagy magasabb operációs rendszerű telefonok
  • Samsung BADA operációs rendszerű telefonok
  • valamint Opera Mobile, Firefox Mobile mobilböngészők

Funkcionalitás

Az Electra Mobil Banking felületen minden olyan információ elérhető, amely az Electra Internet Bankingben (az export/import és nyomtatás funkciók kivételével). Lehetőség van többek közt

  • számlaegyenleg,
  • számlatörténet,
  • számlakivonat,
  • napi teljesített tranzakciók,
  • betétek,
  • hitelkártya-adatok,
lekérdezésére. Megtekinthetők többek között
  • az árfolyamok,
  • az értesítők (csoportos, postai és más speciális értesítők),
  • a zárolások valamint
  • az aktuális állandó megbízások és lekötések.

A megbízásokat akár egyesével, akár csomagokba szervezve is be lehet küldeni. A csomagkezelés esetén a Mobil Banking is támogatja a többes aláírókat, valamint képes együttműködni az ügyfélprogrammal is. Így például egy ügyfélprogramban rögzített megbízást Electra Mobil Bankingen keresztül is alá lehet írni és a bankba küldeni.

A szolgáltatással az összes Internet Bankingben is meglévő megbízás elérhető, így többek közt a

  • forintátutalás,
  • devizaátutalás,
  • devizakonverzió,
  • felhatalmazások,
  • betétműveletek,
  • csoportos műveletek valamint
  • SEPA és PriEuro megbízások.

Hitelesítés

A Mobil Banking a chipkártya kivételével minden olyan hitelesítési mód elérhető, amely az Internet Bankingben is.

Ezek közül természetesen az SMS jelszavas aláírás a legbiztonságosabb. A fejlett mobileszközök már képesek arra, hogy az Internet böngészése közben SMS fogadjanak. A megbízások aláírása közben tehát meg lehet nézni a kapott aláírási SMS-t, majd a böngészőbe visszatérve ott tudjuk folytatni az aláírás folyamatát, ahol az SMS érkezése előtt félbehagytuk, és nem kell újból bejelentkezni a szolgáltatásba.

Fontos megjegyezni, hogy mivel az SMS jelszavas hitelesítésnél a két független csatorna (az Internet és a mobilhálózat), valamint a telefon, mint fizikai eszköz biztosítja a hitelességet, ezért ez a hitelesítési mód nem gyengébb, mint az Internet Banking esetében, hanem ugyanolyan erős és megbízható.

A megkövetelt hitelesítési mód itt is egyénileg, felhasználónként állítható, így arra is van lehetőség, hogy egyes felhasználóknak vagy felhasználói köröktől más-más hitelesítési módot követeljen meg a bank.

© Cardinal Kft.