Egy dokumentumkezelő rendszer gondoskodik a vállalathoz érkező levelek, e-mailek, faxok regisztrálásáról (érkeztetés, iktatás) és a címzetthez történő eljuttatásáról. A dokumentumokhoz kapcsolódó ügyintézés gyakran több szereplő együttműködését igénylő összetett folyamat. Ehhez ad támogatást az ügykezelő modul. Az egyes dokumentum típusokhoz leírható, hogy milyen ügy induljon a dokumentum ügyintézéséhez. Az ügyben megjelenik a dokumentum képe, megörökölhetőek a szakmai információk, valamint a partner és termékdosszié kapcsolatok is. Az ügyintézéshez ezáltal minden fontos információ rendelkezésre áll, anélkül hogy a dokumentumot elő kellene venni.
Az összetett elintézési folyamatot igénylő ügyfélmegkeresések és egyéb levelek ügyintézése jól definiálttá és nyomon követhetővé válnak.
Mivel általában az ügyintézés nem igényli magát a fizikai iratot, annak menete felgyorsul és egyben lehetővé válik több ügyintéző együttes munkája.
A dokumentum ügyintézése során keletkezett minden információ, válaszlevél, hiánypótlás egyéb dokumentum az ügyben kerül összefogásra, az ügy egy dossziéként funkcionál.