A vállalkozások által kezelt papír alapú iratok rendszerint egy általános szövegtörzsre épülnek, melyeket az adott ügylet egyedi adataival egészítenek ki, csak az iratok kisebb hányada egyedi adattartalmú. Annak érdekében, hogy ezek elektronikus formában is megjeleníthetőek és kereshetőek legyenek szükséges digitalizálásuk. A folyamat eredményeképp a rajtuk szereplő információk OCR technológiával leolvashatók. Rendszerünk az ilyen iratokat kereshető PDF formátumra tudja alakítani. Az irat eredeti képe ezt követően PDF olvasóval megjeleníthető. Lehetőség van az oldalakon szereplő információk kijelölésére és vágólapra helyezésére. Ezen felül a szövegben a szokásos módon használhatók a keresési funkciók is. Az ily módon elő-feldolgozott papír alapú iratokat az archívumból is tetszőleges szövegrészlet alapján lehet visszakeresni.
Papír alapú iratok között full-text keresést lehet végrehajtani, nem kell szorítkozni néhány kiemelt tárgyszó alapján történő keresésre.
Egy részlet keresésekor nem kell a teljes irat végiglapozásával időt vesztegetni, mert az előkészített dokumentumban bármikor kereshetünk a megszokott keresőeszközök segítségével.