A vállalkozások hatékony működésének alapja a napi folyamatok informatikai rendszerrel történő támogatása. Kiemelten fontosak tehát azok a munkafolyamatok, melyek ezen rendszerek működtetését segítik. Az informatikai rendszerek fejlesztése azok bevezetésével nem zárul le, az folyamatos feladatot jelent teljes életciklusuk alatt. A felmerülő új igények megvalósítása vagy a rendszerekben előforduló hibák javítása szükségessé teszi, az ezzel kapcsolatos feladatok koordinálását és dokumentálását is.
A felmerült problémák kezelése ellenőrzött keretek között történik a hiba vagy igény rögzítésétől a lezárásáig. Nem merülnek feledésbe a problémák.
A hiba megoldásával kapcsolatos információk dokumentálhatók, így a hiba ismétlődésekor már az ismert módszert lehet alkalmazni. Más üzemeltető által megoldott problémákat nem kell újra megoldani.
Az üzemeltetésre felvett új kollégák betanítása is könnyebbé válik.
A dokumentáltság biztosítja az ISO elvárások jobb teljesítését is.