Magyarországon 2020. október 1-től valós időben kell adatot szolgáltatni a NAV felé a
magyar adóalany vevők felé kiállított számlák esetében. Így a Magyarországon működő
mintegy egymillió vállalkozás szinte összes számlája bekerül a NAV rendszerébe
elektronikus formában (XML).
A NAV a beérkező számlák valós idejű lekérdezését is lehetővé tette, így a cégek
számára gyakorlatilag az összes fizetendő számla elérhető. A beérkezett számlák listája
lekérdezhető egy adott intervallumra, és egy azonosító alapján a számla részletes
adatai is rendelkezésre állnak. Az online számlaadat-szolgáltatás interfész, valamint a
használt XML üzenetstruktúra részletes leírása megtalálható az alábbi linken:
https://onlineszamla.nav.gov.hu/dokumentaciok.
Ez a szolgáltatás új lehetőségeket teremt a bankok számára, amivel könnyíteni tudnak
az ügyfeleik folyamatain, valamint fokozni tudják az ügyfél elégedettséget.
A Cardinal Kft. ezt az online számlaadat-szolgáltatás nyújtotta funkcionalitást használja
fel a következő fejezetben kifejtett fejlesztéséhez.
Electra Invoice
A NAV által bevezetett online számlaadat-szolgáltatás, amely elérhetővé tette, hogy a
cégek az összes fizetendő számláját elektronikus formában lekérdezhesse, kiváló
lehetőséget nyújt, hogy a bankok egyszerűsítsék ügyfeleik mindennapjait.
Az Electra Invoice a Cardinal Kft. Electra 7 rendszerében kialakításra kerülő új funkció,
mely segítségével az ügyfél lekérdezheti a beérkezett számláit, és azokból pillanatok
alatt átutalási megbízást készíthet, ezzel jelentősen csökkentve az adminisztráció,
valamint a kifizetések átfutási idejét.
Az Electra Invoice ismertető videója:
Részletes termékleírás: