Bár a deviza megbízások száma a forint megbízásokénál alacsonyabb, feldolgozásuk nagyobb szakértelmet kíván. Ez megnehezíti azok közvetlen fióki ügyintézését. A forint megbízások feldolgozásához hasonlóan azok központi helyre történő mozgatásával és feldolgozásával a munkavégzés hatékonyabbá válik. A mai technikai feltételek mellett a megbízások fizikai mozgatására már nincs szükség. Elegendő a megbízás képét a fiókban szkennerrel digitalizálni, majd azt megbízható, hibamentes átvitelt biztosító rendszerrel eljuttatni a feldolgozás központjába. A deviza megbízásoknak nincs szabványosított formátuma, de a bank a saját ügyfelei számára kiadott megbízásokat könnyen átalakíthatja OCR/ICR feldolgozásra alkalmas bizonylatokká, ezzel biztosítva a gyorsabb feldolgozást. Egyszerre több bizonylat formátum is kezelhető, és a nem felismerhető bizonylatok feldolgozása is támogatott.
Zárt feldolgozási lánc, nincs bizonylatvesztés.
A számlavezető rendszer számára átadott megbízási adatok ellenőrzöttek, szükség esetén az ügyféllel egyeztetettek.
A rendszer lehetővé teszi a fiókok és a back office közti munkamegosztás optimális kialakítását. Például az ügyféllel kapcsolatos egyeztetéseket akár a megbízást befogadó fiók, akár a megbízóhoz rendelt ügyfélreferens is végezheti.
Panaszkezelés támogatása. A megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók akár a fiókból, akár a Call Center-ből elérhetik a megbízások eredeti képét, és a feldolgozás menetének történetét.
A CRAFT rendszer és a bank egyéb rendszerei közötti kapcsolat könnyen kialakítható, így a megbízás feldolgozásának minden lépésében lehetőség van a minél teljesebb ellenőrzések elvégzésére.