Egy vállalat életében több olyan folyamat azonosítható, melyet a cég munkatársai napi rendszerességgel végeznek el. Ilyen például az ügyfélmegkeresések kezelése, az ajánlatadás, vagy a szerződéskötés folyamata. Ezek végrehajtásának szoftverrel történő támogatása számos előnnyel jár. A folyamatok megtervezésével, azaz a folyamatlépések beazonosításával, a felelősök és határidők definiálásával egységesíthető a rendszeresen elvégzendő feladatok végrehajtása. Az automatikus lépések és automatikus döntések beépítésével tehermentesíthetőek az ügyintézők.
Az ügyintézési folyamatok leírásával jól definiált lesz az egyes ügyek kezelése.
Az egyes folyamatlépések ügyintézőinek megadásával mindig meghatározott, hogy éppen kinek kel intéznie az ügyet.
A határidők és eszkalációs ágak kezelésével elkerülhetőek a késések.
Az automatikus lépések, az automatikusan kiértékelődő feltételek és workflow utasítások segítségével sok tevékenység automatizálható ezzel is tehermentesítve az ügyintézőket.