Electra Ügyfélprogram

Alkalmazhatóság

Az Electra Ügyfélprogram az Electra rendszer telepített kliens része, mely elsősorban vállalati ügyfelek részére készült. A program lehetővé teszi az Electra rendszer szolgáltatásainak elérését kifejezetten nagy adatforgalom esetén is – kiemelkedő biztonság mellett.

Az Electra Ügyfélprogram egy olyan Windows alapú, vastag kliens alkalmazás, melynek segítségével az ügyfelek különféle kommunikációs csatornákon keresztül (közönséges telefonvonal, X.25, PPP, internet, bérelt vonal) tudnak bankjukkal kapcsolatba lépni. Telepítésével az ügyfelek olyan eszközt kapnak kézhez, mellyel megbízásaikat rögzíteni, azokat a számlavezető bankba beküldeni, a banki információkat lekérdezni, a banki kapcsolattartóval levelezni tudnak. A program többféle szinten biztosítja az ügyfél és a bank között átadott adatok védelmét.

A megbízások összeállítása, az elkészített megbízások aláírása, a már korábban elküldött megbízások megnézése vagy nyomtatása, a bank számítógépéről letöltött számlakivonatok nyomtatása stb. műveletek offline is elvégezhetők, nem szükséges kapcsolódni a bank központjában üzemelő szerverhez.

Az ügyfelek megbízásaikat a bank által is ellenőrzött, digitális aláírásukkal tudják hitelesíteni, mely aláírást a bank és az ügyfelek igényei szerint különféle módokon lehet előállítani az Electra Ügyfélprogrammal: jelszavas, SMS, tokenes, fizikai vagy virtuális chipkártyás (ViCA) aláírás.

Az Ügyfélprogram a banki ügyfélszegmentálásnak megfelelően rendelkezik Light, Standard és szolgáltatói XL változattal. Ezek a programok elsősorban funkcionalitásban térnek el egymástól kiszolgálva a magánszemélyektől a nagyvállalatokig terjedő igényeket.

Banki ügyfélszegmensek kiszolgálása

Az Electra Ügyfélprogram elsősorban a bankok vállalati ügyfélszegmenseinek magas színvonalú kiszolgálására alkalmas, így:

  • kis- és közepes vállalkozásoknak, vállalatoknak, melyek napi munkájuk részeként az információkérés mellett több (napi 20-30) megbízást tudnak vele könnyen és gyorsan számlavezető bankjukhoz beküldeni,
  • nagyvállalatoknak, kisebb szolgáltatóknak, melyek akár több száz megbízást indítanak naponta, és folyamataik automatizálása érdekében az Ügyfélprogram import/export funkcióját saját belső rendszereikkel is összeköthetik,
  • nagyvállalatoknak, nagy szolgáltató cégeknek automatikus banki terminálként, melyek a saját rendszereikben előállított tömeges pénzügyi tranzakciókat a banki rendszerbe automatikusan kívánják eljuttatni, lekérdezéseiket automatikusan lebonyolítani.

Integrálhatóság

Az Electra Ügyfélprogram segítségével a bank bármilyen szolgáltatást vagy terméket elérhetővé tud tenni. Tetszőleges információkéréseket, megbízásokat, csoportos műveleteket (szolgáltató-oldalit is) el lehet rajta végezni, lehet a megbízások státuszát lekérdezni. A rendszer által használt értesítők segítségével nyomon lehet követni a csoportos átutalások, beszedések, valamint a postai és cashpool műveletek állapotát, illetve le lehet kérdezni a számlakivonatokat.

Az Ügyfélprogram széleskörű import-export funkcióval is rendelkezik, aminek segítségével az összekapcsolható az ügyfél saját rendszereivel. Számos szabványos vagy a bank által definiált formátumban képes megbízásokat importálni illetve információkat (kivonatok, értesítők, tranzakciók) exportálni. A rendszer folyamatos fejlesztésének eredményeként, az számos szabványos vagy az adott bank által definiált formátumban képes megbízásokat importálni illetve exportálni.

Az Electra Ügyfélprogram az Electra ökoszisztéma egyik elemeként képes együttműködni a család többi elektronikus csatornájával (Internet Banking, openAPI, Mobil Banking, MobilApp). Ennek eredményeképpen például egy Ügyfélprogrammal rögzített megbízást alá lehet írni és a banknak megküldeni Internet Bankingen, MobilAppon vagy akár egy TPP közbeiktatásával az openAPI csatornán keresztül, ami egyedülálló mobilitást biztosít a virtuális térben, áthidalva a gazdálkodó szervezetek eltérő földrajzi telephelyei között lévő távolságot.

Az Electra Ügyfélprogram fontosabb előnyei

  • egyszerű felépítésű,
  • könnyen kezelhető és karbantartható,
  • kiemelkedő és sokrétű biztonsági megoldással rendelkezik,
  • támogatja a hálózatos működést: egyidejűleg több felhasználó is használhatja,
  • biztosítja nagy adattömeg kezelését akár egy ügyfélen belül is,
  • erős import-export funkciókkal rendelkezik (SAP, UGIRO, text, saját formátumok),
  • széleskörűen paraméterezhető,
  • egy program egyszerre több ügyfél kezelésére is képes,
  • egyszerűen és gyorsan telepíthető CD-ről vagy önkicsomagoló fájlból,
  • harmadik fél által készített komponensek verzióitól független,
  • képes a bank korábbi ügyféltermináljaiból származó adatok átvételére (migráció)