Cardinal Kft. > Vica – Gyakran ismételt kérdések

ViCA - Gyakran ismételt kérdések

1.1.     Hol tudom megnézni, hogy melyik verziójú ViCA fut nálam?

Android esetén a névjegy funkciót kiválasztva kaphat információt a ViCA aktuálisan használt verziójáról.Windows esetén a súgóban kaphat információt a ViCA aktuálisan használt verziójáról.iPhone esetén a banktól kaphat információt a ViCA aktuálisan használt verziójáról.

1.2.     Elfelejtettem a ViCA jelszavamat, mit tegyek?

Kérjük, hogy a problémájával forduljon a számlavezető pénzintézetéhez, mert ebben az esetben az egy új jelszó igénylése és alkalmazás újra regisztrálása szükséges!

1.3.     Kitiltott a ViCA, mit tegyek?

Ebben az esetben kérjük, hogy a problémájával forduljon ahhoz a számlavezető pénzintézetéhez, ahol kitiltotta magát! (A kitiltásról szóló üzenetben az alkalmazás megjeleníti az érintett bank nevét is.)

1.4.     Nem tudom használni a biometrikus (pld. ujjlenyomat) azonosítót?

Amennyiben elérhető a telefonon a biometrikus azonosítás és rögzítve van ujjlenyomat akkor tudja csak elérni a biometrikus azonosítást. Azonban egyes bankok nem támogatják a biometrikus azonosítást, így, ha ezek közül a bankok közül valamelyikhez regisztrál, már nem lesz elérhető a biometrikus azonosítás az alkalmazásban. (A biometrikus azonosítás támogatásáról a bankok tudnak felvilágosítást adni.)

1.5.     Több felhasználót is regisztrálhatok ugyanannál a banknál? Mely bankokban van lehetőség több felhasználó regisztrációjára?

Egyes bankok lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szolgáltatásukhoz több felhasználót is regisztrálni lehessen ugyanazon a készüléken. Ilyen esetben egy új felhasználó regisztrációja az „Új felhasználó” funkcióval kezdeményezhető. Ha a bank nem támogatja ezt a lehetőséget, akkor az „Új felhasználó” funkció nem érhető el.

1.6.     Ha telefont cseréltem, akkor hogyan használhatom a ViCA-t az új készüléken?

Az új eszközön regisztrálni kell ismét a felhasználót, ami után a régi készülékén az adott banki szolgáltatás regisztrációja automatikusan törlődik.

1.7.     Használhatom a ViCA alkalmazást egyszerre több banknál?

Igen, az újként használni kívánt bankba is be kell regisztrálnia, kérjük keresse fel a számlavezető pénzintézetét a regisztrációhoz.

1.8.     A ViCA alkalmazásban nem kapok üzenetet, mit kell tenni?

Android verziót esetén az üzeneteknél a jobb felső sarokban található forgó nyílra koppintva frissítheti az üzenetek listáját. Apple iOS esetén az üzeneteknél a jobb felső sarokban található Frissítésre koppintva frissül az üzenetek listája. Windows ViCA esetén az üzeneteknél a jobb felső sarokban található  Üzenetek frissítése kattintva frissül az üzenetek listája.

1.9.     Hibaüzenetet kaptam, mi a teendő?

Kérjük, hogy a problémájával forduljon a számlavezető pénzintézetéhez! A banki ügyintéző számára a lehető legpontosabban adja meg a hibaüzenetet és írja körül a problémát.

1.10.     Az általam használt eszköz egy tűzfallal védett hálózatban van. Milyen IP:PORT párosokra kell megnyitnom a tűzfalat?

A ViCA által megszólított ViCA szerverek bankonként különböző címeken érhetők el. A kommunikációhoz alapvető fontosságú, hogy az applikáció elérje a banki szervereket. Lokális hálózatokat, védelmi mechanizmusokat használó ügyfeleknél alapvetően szükséges, hogy a bankonként használt egyedi IP:PORT párosokra a tűzfalak ki legyenek nyitva, és a vírusirtók se akadályozzák a kommunikációt. A konkrét címek egyes bankoknál publikusak és az alábbi banki leírásokban megtalálhatók.
Amennyiben az adott banki dokumentációban nem található az IP:PORT, kérjük vegye fel a kapcsolatot a bankjával.

1.11.     Újabb Android készülékemen a regisztráció során az alábbi hibaüzenetet kapom: „Nem sikerült üzenetet küldeni”. Mi a teendő?

Ha ilyen hibát tapasztal, akkor a készülék beállításaiban az Alkalmazások -> ViCA -> Akkumulátor menüpont alatt válassza ki a „Nem korlátozott” opciót a regisztráció idejére.

 
ViCA alkalmazás leírások:  
K&H Bank Zrt.             

https://www.kh.hu/vallalat/elektronikus-szolgaltatasok/vica https://www.kh.hu/documents/20184/148525/ViCA+felhaszn%C3%A1l%C3%B3i+k%C3%A9zik%C3%B6nyv.pdf

Raiffeisen Bank Zrt.

https://www.raiffeisen.hu/documents/10423/999573/Raiffeisen_Windows_ViCA.pdf https://www.raiffeisen.hu/documents/10423/999573/Electra_terminal_SCA_beleptetes.pdf https://www.raiffeisen.hu/documents/10423/999573/Electra_InterNetbank_SCA_beallitas.pdf

ERSTE Bank Hungary

https://www.erstebank.hu/hu/ebh-business/kisvallalkozasok-mikro/mindennapi-bankolas/elektronikus-bankolas/vica https://www.erstebank.hu/content/dam/hu/ebh/www_erstebank_hu/Vallalati/elektronikus-szolgaltatasok/Vica/vica_felhasznaloi_kezikonyv.PDF

CIB Bank Zrt.

https://net.cib.hu/system/fileserver?file=/Internet_Bank/fkk_vica_cbo_190815.pdf&type=related https://www.cib.hu/document/documents/CIB/internet_bank/VICA_utmutato_191010.pdf

KDB Bank Európa Zrt.

https://www.kdbbank.eu//docs/35/KDB_ViCA_hasznalati_utmutato_20180924.pdf

OTP Bank Nyrt.

https://www.otpbank.hu/portal/hu/OTPdirekt/Vall/Electra#ViCA

Unicredit Bank Hungary Zrt.          

https://www.unicreditbank.hu/content/dam/cee2020-pws-hu/Vallalatok/Cash_management/ViCA_GYIK1.pdf

GIRO Zrt.

http://www.allamkincstar.gov.hu/files/Nem%20Lakoss%C3%A1gi%20%C3%9Cgyfelek/ViCA_kezeloi_kezikonyv_v1.0.pdf

Takarékbank Zrt.

https://www.takarekbank.hu/vica-takarek-netbank-es-takarek-mobilapp https://www.takarekbank.hu/files/17/78903.pdf https://www.takarekbank.hu/files/17/78932.pdf

Cardinal Számítástechikai Kft. 

https://www.cardinal.hu/wp-content/uploads/2020/06/ViCA_alkalmazas_termekleiras.pdf https://cardinalkft.blob.core.windows.net/vica/vica_publish.html